Co lze stihnout za 4 dny v Beskydech a tip na ubytování

Ke konci prázdnin jsme vyrazili na 4 dny do Beskyd a bylo to docela výživné, každý den jsme měli nabitý program. Byli jsme zde i před lety bez dětí, tak jsme si zavzpomínali a mohli trochu porovnávat před a po.

1. den = Valašské muzeum v přírodě
    • Skanzen nemohl na našem seznamu chybět. Skanzen je rozdělený na 3 části: Dřevěné městečko, Valašská dědina a Mlýnská dolina. Do každé části se plátí vstupné zvlášť. Stihli jsme si projít Dřevěné městečko a Valašskou dědinu. V Dřevěném městečku uvidíte ty nejstarší budovy, které jsou jako z pohádky. Koná se zde během roku řada akcí a není se čemu divit, protože tohle místo je pro kulturu jako stvořené.
    • Poté jsme se podívali do Valašské dědiny, která je nerozsáhlejší částí skanzenu. Nahlížení do všech těch starých stavení je jako se přenést časem. Nad skanzenem stojí Jurkovičova rozhledna, ke které lze v létě přijít brankou ze skanzenu. Oproti naší poslední návštěvě jsme snad ani žádnou změnu nezaznamenali kromě expozice na začátku Valašské dědiny. Tehdy jsme místo Dřevěného městečka šli do Mlýnské doliny, kde se chodí pouze s průvodcem.
    • V Rožnově lze navštívit ještě třeba manufakturu svíček Unipar nebo prodejní výstavu Svět kamenů, která se pyšní největší nabídkou tromlovaných minerálů v Evropě.
  2. den = Pustevny a minigolf Zavadilka
    • Pobývat v Beskydech a nenavštívit Pustevny by byl snad hřích. Na lanovku se nám moc nechtělo, tak jsme využili parkoviště, které je přímo nahoře na Pustevnách. Parkoviště je celkem prostorné, ani odpoledne nebylo zcela zaplněné, ale nemusí to tak být vždy. Nahoru se lze dostat taky dvousedačkovou lanovku z Ráztoky (ski Pustevny) a dolů sejít pěšky nebo sjet na koloběžkách.
    • Došli jsme se podívat na sochu Radegasta, kde je také kiosek (ten tu tehdy nebyl). Cesta vede do kopce po asfaltce, trvalo nám to asi 3/4 hodiny. Cestou nesmíte minout bezejmennou vyhlídku těsně před Radegastem, ze které je krásný výhled, u samotné sochy žádný výhled není. Pak jsme se vrátili na Pustevny.
    • Na druhé straně také směrem do kopce je Stezka Valaška, k té se dostanete za cca 20 minut. Musím říct, že ač je to atrakce, které moc nevyhledáváme, tak tady jsme nelitovali, že jsme ji nakonec zvolili. Pro děti je tu lanové hřiště přímo na stezce, projdete se po himalájském chodníku a jsou tu nejvýše položené trampolíny u nás. Kde jinde si zaskáčete ve 12 metrech? Trampolíny jsou i pro dospěláky 🙂 No a nesmíme zapomenout na výhledy! Ze stezky jsou opravdu krásné! Nezapomeňte se shora podívat i dolů mezi stromy, třeba tam něco objevíte…
    • Po výletu na Pustevny jsme zvolili ještě areál Zavadilka v Prostřední Bečvě, kde je snad vše, na co si vzpomente: občerstvení, zmrzlina, dětské hřiště, veliké pískoviště, sportoviště, ping pong, půjčovna kol a koloběžek. My jsme se nechali zlákat na minigolf. Na druhou stranu přes silnici najdete koupací biotop, o kterém jsme bohužel nevěděli, ten by se nám býval také hodil, protože bylo vedro…
    • Když jsme tu byli před lety, tak to na Pustevnách nevypadalo jako na pouti. Po výstupu u lanovky je stánek na stánku a kazí to tu dojem. Mám pocit, že jsme tehdy snad měli problém se zde najíst, moc stánků tu nefungovalo a restaurace Libušín a Maměnka byly tehdy v rekonstrukci, teď je tu restaurací a stánků až moc 🙁 Veliká škoda! Suma sumárum: Pustevny se přizpůsobily rodinám s dětmi a výletníkům, a musím říct, že před lety to tady mělo jiné kouzlo, i ty restaurace byly barevnější. Posuďte sami…
  3. den = Dětský park Bílá a lesní obůrky
    • Na Bílé najdete moc pěkný park pro děti, je rozdělen na dvě části. První část je na prostranství skiareálu. Nejdřív jsem byla skeptická, jestli jsme udělali dobře, když jsme si koupili celodenní vstupné. Tato část je totiž na slunci a bylo zrovna docela vedro. Schovat se tu trochu dalo, ale když děti poletují sem a tam, tak jsou prostě spařené. V této části najdete: různé trampolíny, letní tubing, kuličkovou dráhu, pirátský skákací hrad, kolotoč, jezírko s lodičkami, různé vodní prvky, šlapací káry, pískoviště, aquazorbing atd. Celý den v parku probíhá animační program. Vše je v ceně vstupného kromě zorbingu a bungee trampolíny… Naštěstí jsme po čase objevili i druhou část parku, která je celá ukrytá v lese a tam jsme se po obědě schovali. V této části se děti vyřádí v lanovém parku, vodním parku s různými stavidly a mlýnky, na archeo pískovišti můžou hledat kosti dinosaurů, vyzkoušejí rýžovat polodrahokamy atd. Prostě paráda.
    • A aby toho nebylo málo, lze vyjet lanovkou na horu U Zbojníka a sejít po některé ze stezek, které jsou přizpůsobené dětem. Nebo si půjčit kolo atd. V samotném parku jsme strávili víc než 6 hodin, takže jsme lanovku už nestihli.
    • Po vyzkoušení všech atrakcí jsme se vydali alespoň podívat na lesní zvířata do nedaleké obory. Lesní obůrka je vzdálená cca 1 kilometr od dětského parku. K vidění tu jsou: jeleni a laně, bílý daněk, mufloni, divoká prasata, jezevec a královský bažant. K obůrkám se dojděte také podívat, je to hezká procházka podél Bílé Ostravice, cesta se může protáhnout, je tu několik dětských hřišť.
  4. den = rozhledna Čarták a Ostravice
    • Poslední den jsme vyrazili nejprve na Súkenickou rozhlednu, neboli Čarták. Vyrazili jsme z parkoviště Bumbálka vzhůru lesem po červené přes vrchol Trojačka a kolem prameniště Vsetínské Bečvy až k rozhledně. Vrátili se druhou stranou po neznačené asfaltce, vznikl tak krátký okruh cca 3 km dlouhý: https://mapy.cz/s/bapokeroru
    • Po návštěvě rozhledny jsme zamířili do Ostravice, kde najdete Ráj dřevěných soch, což je galerie vyřezávaných soch zvířat a pohádkových postav. Prohlídka je cca na 20 minut, vstupné dobrovolné. Poté jsme si dojeli na oběd do Beskydského pivovárku, kde jsme si vážně pošmákli.
    • Poté jsme vyrazili na výlet do přírody k vodopádu Satiny do Malenovic, které najdete pod Lysou horou. Udělali jsme si tady krátký 1,5 km okruh podél potoka. Pro děti to bylo skvělé dobrodružství v podobě skákání po kamenech přes vodu, brodění se, lezení po kmenech a závěrečné koupačce ve studené vodě (voda měla snad 15 stupňů). Nad vodopádem jsme se podívali ke studánce U Korýtka, ochutnali vodu a vydali se po silnici zpět k parkovišti – viz mapa: https://mapy.cz/s/lubumafehe
    • Na závěr dne jsme vzali děti do Horní Bečvy k restauraci U Vaňasů, kde měli přes léto vodní skluzavku pro hosty. Děti se tu vyblbnuly dosyta.

Prohlédněte si galerii z výletů v Beskydech

Co jsme nestihli? Výšlap na horu Martiňák, stezku Beskydské nebe u Frenštátu pod Radhoštěm, vyhlídky nad lomem v Horní Bečvě, Dětský svět a aquapark ve Velkých Karlovicích, návštěvu zříceniny hradu Hukvaldy, která se nachází v oboře atd…

UBYTOVÁNÍ

K pobytu v Beskydech jsme zvolili Chalupy Na Rališce. Chalupy se nachází v přírodě nad Horní Bečvou. Chalupy jsou vybavené kuchyní, 2 ložnicemi, vyspí se tu až 7 osob. Součástí areálu jsou také dva samostatné apartmány pro 4 osoby. Najdete tu také dětské hřiště a ohniště pro opékání špekáčků, každá chalupa má i svůj gril. Parádně se tu odpočívá, mají tu i saunu a vířivku. Paní správkyně byla moc milá. Třeba se bude tento tip někomu hodit.